چشمه های آهکی آنتالیا

چشمه های آهکی آنتالیا

چشمه های آهکی آنتالیا

چشمه های آهکی آنتالیا : آنتالیا دارای چشمه های آب معدنی، گودال، آبشار های متنوع در اندازه‌های متفاوت و غارهای مختلف است. آبی که از چشمه‌ها می جوشد آهک نیز دارد، سطح وسیعی از سنگ تراورتن که ساخته شده از آهک است در اطراف این چشمه ها ایجاد شود ، که این خود 5 .2 میلیون سال طول می‌کشد. البته این نوع از ساخته شدن سنگ تراورتن را در منطقهKirkgöz   و Pınarbası  (واقع در شمال غرب آنتالیا) نیز خواهید دید. در انتهای رودخانه دودن River  Duden  آب رودخانه از فلاتی که بالاتر از کوه‌ها Taurus mountain قرار دارد به سمت فلات کوتاه تر می ریزد، عمق آب 15متر و عرض سرازیری آب 20 متر است. در داخل آب سرازیر شده، مقدار بسیار عظیمی از مواد آتشفشانی است؛ غاری که پشت این آبشار عظیمDüden Waterfall  بوجود آمده، به همین شکل ایجاد شده است.

برای دیدن آبشار دودن، می‌توانید از ورودی پارک و باغ گیاه‌شناسی وارد شوید. در صورتی که دوست دارید با خانواده به پیک نیک بروید، در اینجا فضاهایی برای این کار می باشد. با کمی پیاده روی به آبشار دودن می‌رسید می‌توانید از پله هایی که به صورت کاملا دستی ایجاد شده است، به سمت پایین آبشار دودن بروید و در امتداد رودخانه کمی قدم بزنید. طبق تحقیقات هنوز هم آب این منطقه با خود مواد آتشفشانی کوه ها را حمل می‌کند و استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها  Stalagmites  در غار ایجاد می شود. طول غار را حدودا 40 متر برآورد کرده‌اند که به شما توصیه می‌کنیم زمانی را برای دیدن داخل غار بگذارید و سپس به تماشای سرازیر شدن آبشار دودن ، بنشینید.

برای بازدید از آبشار دودن باید 10 کیلومتر به سمت سواحل جنوب شرقی آنتالیا بروید که به راحتی می‌توانید از حمل و نقل عمومی شهر استفاده کنید و یا با اجاره کردن یک ماشین خودتان را به آبشار دودن برسانید.