ویزای کار ترکیه

ویزای کار ترکیه

ویزای کار ترکیه ، هر آنچه در رابطه با اقامت کاری این کشور باید بدانید

ویزای کار ترکیه : اقامت کاری از رایج‌ترین‌ها است و جزئبات مخصوص به خودش را دارد. اغلب کسانی که در کشور به دنبال کار می‌گردند کشور ترکیه را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌های خود در نظر می‌گیرند، چراکه به عنوان یک کشور همسایه شرایط کاری مناسبی را پیش روی افراد قرار می‌دهد. کشور ترکیه به عنوان پلی بین اروپا و آسیا می‌تواند دروازه‌ای برای کسب و کار افرادی که از ایران به آن مهاجرت می‌کنند باز نماید. علاوه بر این شباهت نسبی فرهنگی مشهور ترکیه با ایران نیز می‌تواند خیلی از افراد را برای این تصمیم مصمم‌تر نماید.

کار در کشور ترکیه

کشور ترکیه امروزه جزء ۲۰ کشور اقتصاد بزرگ جهان است و رشد اقتصادی آن در چند دهه اخیر نیز شهره تمام دنیاست. به همین دلیل هم اگر تصمیم دارید برای دریافت شغل و اخذ ویزای کار ترکیه به این کشور سفر کنید باید بگوییم که راه درستی را انتخاب کرده اید. با اطمینان از دریافت شغل مناسب خود و رعایت مراحل قانونی برای دریافت اقامت از طریق کار می‌توانید برای دریافت تابعیت و شهروندی نیز اقدام نمایید.
گردشگری بالا در کشور ترکیه به دنبال خود افزایش فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده است، تا جایی که شاید بتوان گفت که جذب نیروی کاری در این کشور حتی از انگلستان، کانادا و فرانسه هم بیشتر است.

روش های اخذ اقامت کاری ترکیه

برای دریافت کار در کشور ترکیه دو راه اصلی وجود دارد:
اقدام از طریق کارفرما: این کارفرما باید شما را در وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه تایید نماید.
اقدام مستقیم از طریق سفارت: این کار چیزی در حدود ۳۰ روز زمان خواهد برد.
ناگفته نماند که بر اساس قوانین حاکم بر کشور ترکیه در صورت اقدام برای کار در این کشور شما باید با کارفرمایی مشخص ارتباط گرفته و برای حرفه‌ای خاص و در مکانی معین شروع به کار کنید. در نهایت با گذشت یک سال از این جریان در صورت توافق دو طرف، این شرایط تا سه سال دیگر نیز می‌تواند تمدید شود. یادتان باشد که هر فردی برای تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید حداقل ۱۵ روز از قبل از به پایان رسیدن مجوز خود اقدام کند.