کار در کشور ترکیه

کار در کشور ترکیه

کاردر ترکیه 2018 : بازار کار در کشور ترکیه برای کارگرانی که از کشورهای دیگر وارد این کشور شده اند خیلی سخت و پیچیده می باشد و از قوانین خاصی که دولت ترکیه تعیین نموده است تبعیت می‌کند. با این وجود فرصتهای برای تولیدکنندگان، کارگران، معلمان زبان انگلیسی و شغل هایی از این دست جهت کار در ترکیه وجود دارد. ترکیه کشوری است که دارای فرهنگ گوناگون و متنوع است که در بین قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است.

شرایط کار در کشور ترکیه

از لحاظ قانونی اگر شما قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را دارید، می بایست از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشید که این موضوع کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل خیلی از ایرانیان در شغل هایی مانند رانندگی، لیدری تور و شغل هایی که زیاد مناسب نمی‌باشند، مشغول کار هستند. البته ایرانیانی نیز وجود دارند که در کشور ترکیه از شغل های مناسبی برخوردارند به هر روی اگر شما پیشنهاد شغلی مناسبی از کشور ترکیه ندارید پیشنهاد ما به شما این است که جهت مهاجرت کشور دیگری را انتخاب نمایید.

اقتصاد و کار در ترکیه کشور

ترکیه کشوری است که دارای پارک های ملی بسیار زیبا و معماری منحصر به فردی میباشد. یکی از بزرگترین شاخص های اقتصادی کشور ترکیه صنعت گردشگری این کشور است که این صنعت در اقتصاد ترکیه نقش مهم و کلیدی را ایفا می کند. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا میباشد که این شهر مرکز استخدام و نقطه قوت کسب و کار در کشور ترکیه است.

صادرات در ترکیه

بانک جهانی در سال ۲۰۱۷ ترکیه را در رتبه هفدهم از نظر صادرات قرار داد. ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان ماشین آلات و وسایل نقلیه جهانی محسوب می شود. در صورتی که می‌خواهید در ترکیه ای زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی تدریس نمایید یا وارد شغل گردشگری شوید بهترین گزینه را انتخاب نموده اید.

 مشاغل تابستانی در ترکیه در کشور ترکیه

در فصل تابستان فرصت های شغلی بسیاری برای کارگران وجود دارد. علی الخصوص در صنعت گردشگری که بسیار پر رونق و موفق می باشد. همانطور که قبلا عنوان شد در صورتی که شما زبان انگلیسی را بتوانید تدریس نمایید، می توانید شغل مناسبی را در این کشور برای خود مهیا کنید.

 مجوز کار در ترکیه

برای اخذ مجوز کار در ترکیه می بایست از طریق کنسولگری ترکیه اقدام نمایید و کارآموزی تان را شروع کنید. دوره کارآموزی اغلب بدون پرداخت حقوق است ولی برخی از کارفرمایان هزینه‌های مانند مسکن رایگان و پرداخت کمک هزینه ماهیانه حدود ۲۰۰ پوند را به کاراموزا نشان ارائه میدهند. کارگرانی که از طریق کسب و کار در این کشور اقامت گزیده اند، برای ۶ ماه اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت و این زمان تا ۶ سال قابلیت تمدید دارد.