بیمه درمانی در ترکیه

بیمه درمانی در ترکیه

بیمه درمانی در ترکیه

گرفتن بیمه درمانی در ترکیه یا سیگورتا (Sigorta) مطابق با قانون این کشور یکی از مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه (کوتاه مدت) می باشد. قانون افراد خارجی و حمایت از بین المللی که از آوریل ۲۰۱۴ به اجرا در آمد بیمه درمانی در ترکیه را پیش شرط لازم برای صدور مجوز اقامت برای اتباع بیگانه می داند. افرادی که برای راندوو اقدام کرده اند در یک مرحله باید نوع بیمه خود را انتخاب کنند.

در ترکیه بیش از ۳۰ شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت برای اتباع خارجی که مورد قبول اداره مهاجرت ترکیه هستند وجود دارد که هریک پوشش های مختلفی بر اساس قرارداد ارائه می دهند. لازم است بدانید که برای اخذ بیمه درمانی در ترکیه نیاز به آدرس در این کشور و مشخصات پاسپورت دارید و حضور فرد متقاضی برای اخذ بیمه ضرروی نیست؛ به این معنی که شما می توانید  از ایران نسبت به اخذ بیمه و حتی راندوو که همان درخواست اقامت می باشد به صورت اینترنتی اقدام کنید.

بیمه درمانی برای خارجی ها در ترکیه

در صورتی که به استانداردهای پزشکی و بیمه درمانی در ترکیه نگاهی اجمالی داشته باشیم متوجه می شویم که ترکیه در زمینه پزشکی و درمانی دارای استانداردهایی در سطح اروپا می باشد؛ فقط با این تفاوت که از نظر هزینه های پزشکی بسیار باصرفه تر است.

صدور بیمه درمانی ترکیه برای خارجی ها به نسبت سایر کشورهای منطقه در سال های اخیر رشد و پیشرفت زیادی را داشته است. در سال های گذشته به دلیل رشد اقتصادی بالا در بسیاری از مناطق ترکیه حتی روستا های این کشور بیمارستان های بسیاری افتتاح شده اند و شاهد پیشرفت بیمارستان های استانبول و ترکیه در سال های اخیر هستیم. از مشهورترین این پروژه های پیشرفته بیمارستانی می توان به بیمارستان های شهیر هاستانه لری (Şehir Hastaneleri) اشاره کرد.

دولت ترکیه توانسته است با تصویب قوانین، شهروندان خود را ملزم به بیمه کردن نماید و همچنین با تصویب هیأت دولت در خصوص افرادی که برای اقامت دائم ترکیه و یا اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرده اند ثبت نام بیمه درمانی برای خارجی ها در ترکیه الزامی شده است. در این راستا در صورتی که شما برای مواردی مانند کار در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه و … اقدام می کنید در کنار آن نیز لازم است برای بیمه درمانی در ترکیه نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

بیمه درمانی خصوصی در ترکیه

بیمه درمانی خصوصی ترکیه نوع دیگر بیمه برای مهاجران دارای اجازه اقامت در ترکیه است. این بیمه علاوه بر اینکه شخصا انجام می شود، می توان آن را برای همه اعضای خانواده در هر زمان به هر نحوی که متقاضی مدنظر دارد پوشش داد.

 

بیمه درمانی شما را ، در برابر هرگونه مشکل درمانی که به دلیل تصادف یا بیماری ممکن است ایجاد شود، تحت پوشش قرار می دهد.

پوشش و شبکه بیمارستانی خود را مطابق نیاز برای دریافت خدمات بستری و سرپایی در بیمارستان‌های خصوصی انتخاب کنید.

همچنین می توانید بیمه درمانی مکمل را برای دریافت خدمات بدون ایجاد کمک هزینه انتخاب کنید.

بیمه درمانی چیست؟

بیمه درمانی ، نوعی بیمه است که هزینه‌های بیمارستان تحت قرارداد را ، برای هر گونه مشکل بهداشتی ، این که ممکن است به دلیل تصادف یا بیماری احتمالی به وجود بیاید پرداخت می کند.

پوشش آن به مبلغ مندرج در خط مشی بستگی دارد. بیمه بهداشت و درمان ، نیازهای متنوع را با محصولات متنوعی از جمله بهداشت و بیمه خصوصی ، بیمه سلامت ، بیمه تکمیلی یا بیمه سلامت مسافرتی برطرف می کند.

چرا بیمه درمانی ؟

هدف از بیمه درمانی  ، ارائه خدمات سریع تر و برتر به بیمه شده، با از بین بردن هزینه‌های پیش‌بینی‌شده در آینده ، برای سلامت است .

بنابراین بیمه شده می‌تواند برای جلوگیری از هزینه‌های بالای سلامتی و بهره مند شدن از پرداخت حق بیمه کمتر از خدمات تشخیص و درمان در بیمارستان های مورد علاقه خود که تحت عقد قرارداد هستند بهره ببرد.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی ، با برنامه ها و بخش های مختلف با قوانین مختلف در ترکیه سازماندهی می شود.

اصلی در ماده ۶۰ قانون اساسی ترکیه ذکر شده است که می‌گوید هر فرد حق تامین امنیت اجتماعی و مزایای بهداشتی را دارد.

وزارت بهداشت مسئولیت ارائه خدمات درمانی را برعهده دارد. و سازمان‌ها را بدون در نظر گرفتن نژاد زبان و مذهب ، جنسیت ،عقاید سیاسی و عقیده فلسفی یا وضعیت اقتصادی و اجتماعی برای چنین خدماتی برای همه افراد شهروندان یا بیگانگان کفایت می کند.


 

بیمه در ترکیه

گزینه های مراقبت های بهداشتی و بیمه در ترکیه ، آنقدر فراوان است که به عنوان یک مهاجر، بزرگ‌ترین دغدغه شما به احتمال زیاد انتخاب طرحی برای بیمه در ترکیه هست که بهترین نیازهای شما را برآورده کند .

بیمه درمانی ، یک الزام و اجباری برای مهاجران است و برای اخذ اقامت یا اجازه کار لازم است.

این مطلب را هم بخوانید  لاتاری استرالیا

اگر برنامه مراقبت های بهداشتی دولت خود شما ، با الزامات قانونی ترکیه سازگار است ، ممکن است در مدت اقامت در ترکیه این برنامه‌ها را از سر بگیرید .

در غیر اینصورت اگر در حال کار برای یک شرکت در ترکیه هستید ، شرکت شما، شما را در سامانه ملی تامین اجتماعی ثبت می کند. این یک برنامه مبتنی بر حق بیمه است که در اختیار همه ساکنان قرار می گیرد .


بیمه در ترکیه

موسسه تامین اجتماعی حق دسترسی به خدمات سرپایی را در کلیه بیمارستان ها و کلینیک های عمومی فراهم می کند.  کمک هزینه موقت را برای جبران وضعیت شما فراهم می آورد . و علاوه بر این در اکثر بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی ، تخفیف نیز ایجاد می‌کند .

بیمه سلامت عمومی ، بیمه ای است که از وضعیت سلامتی فرد محافظت می کند و تامین هزینه‌هایی را که هنگام تجربه خطرات بهداشتی ایجاد می‌شود ، تامین می‌کند .

اشخاصی که از نظر بیمه سلامت عمومی در نظر گرفته می شوند ، در ماده ۶۰ قانون تامین اجتماعی و بیمه سلامت عمومی ذکر شده اند.

مطابق این ماده که با رعایت اصل تلافی ارائه شده ، مهاجران  کشور خارجی که هیچ بیمه ای ندارند و دارای مجوز اقامت در ترکیه هستند، از دارندگان بیمه سلامت عمومی محسوب می‌شوند .

 

و در این اصل یک خارجی که بیش از یک سال در ترکیه اقامت دارد، ممکن است تحت عنوان حق بیمه ی بیمه سلامت ، برای دریافت مزایای بیمه در ترکیه قرار بگیرد.

علاوه بر سیستم بیمه‌ای ایالتی ، که در بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی با شرکت های بیشمار ترکیه ای و بین المللی ،که برنامه های بیمه را برای پوشش خدمات درمانی در ترکیه ارائه می دهند گنجانده شده است، به بیمارستان های کلینیک های خصوصی که توسط شرکت‌های بیمه انتخاب شدند دسترسی پیدا می کنند.

کشور ترکیه از لحاظ خدمات درمانی و سلامت نسبت به سایر کشورهای منطقه پیشرفت چشمگیری داشته است . و استانداردهای پزشکی این کشور در سطح اروپا و با قیمتی پایین تر است .


 

همچنین در سراسر این کشور ، بیمارستان های دولتی و خصوصی وجود دارد که بهترین امکانات را عرضه می‌کند. و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان تمایل دارند ،خدمات درمانی خود را در این کشور انجام دهند .

این مطلب را هم بخوانید  سریع ترین روش های مهاجرت

بر طبق قانون جدید حق شهروندی ترکیه همه شهروندان این کشور ، باید بیمه شوند و اتباع خارجی که نسبت به اقامت این کشور اقدام می‌کنند نیز باید به طریقی خود را بیمه کنند ، تا مانند شهروندان ترکیه از هزینه کمی برای درمان بهره ببرند.

 

توجه داشته باشید در این کشور، فقط هزینه اورژانس و حمل بیمار به صورت رایگان است و در باقی مراحل هزینه های جداگانه و نسبتاً بسیاری برای پرداخت در نظر گرفته می شود .

پس حتماً باید در انتخاب شرکت بیمه ای که قرار است شما را بیمه کند دقت داشته باشید . در هر زمان شما برای تمدید اقامت خود نیاز دارید که خود را بیمه کنید، و یکی از شرایط اقامت در ترکیه محسوب می شود .

برای بیمه کردن خود در این کشور شما موظف به دانستن این نکات و شرایط و همچنین انواع بیمه درمانی در ترکیه هستید.

 

انواع بیمه درمانی در ترکیه

به طور کلی انواع بیمه درمانی در ترکیه عبارتند از:

بیمه دولتی توسط شرکتهای خصوصی

این بیمه در دو حالت امکان پذیر است، شما سرمایه گذار یک شرکت باشید، یا یک شرکت را به ثبت برسانید. یا با اجازه کار از دولت ترکیه در یک شرکت خصوصی مشغول به کار باشید ، در این صورت بیمه دولتی به شما تعلق می گیرد.

بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی

این بیمه یکی از رایج ترین بیمه ها به شمار می آید و به افرادی تعلق می‌گیرد که به نوعی اقدام به دریافت اقامت ترکیه کنند. البته به جز اقامت از طریق کار و سرمایه که به آن اشاره شد، بسیاری از ایرانیان مهاجر نیز از این روش برای بیمه کردن خود استفاده می کنند.


بیمه دانشجویی ترکیه

یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه ، ادامه تحصیل در دانشگاههای ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی این کشور است، که برای دریافت آن موفق به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر و قبول شرایط آنها هستید .

دانشگاه های کشور ترکیه در رتبه خوبی قرار دارد و بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود کشانده و برای اقامت از این روش استفاده می کنم پس از اقامت نیازمند دریافت بیمه هستید.

این مطلب را هم بخوانید  نامه درخواست مجدد برای بعد از ریجکتی

یکی از انواع بیمه درمانی در ترکیه بیمه دانشجویی است . در این روش دانشجو موظف است ظرف سه ماه از تاریخ پذیرش آنها در دانشگاه ، باید به سازمان و مراکز تامین اجتماعی محل تحصیل مراجعه کند و در آنجا اقدام به دریافت بیمه کند .

هزینه بیمه دانشجویی به این صورت می باشد، که برابر یک سوم حقوق ۳۰ روز متوالی در این کشور است .

اما اگر از این روش خود را بیمه کنید ،از خدمات درمانی کشور بهره ببرید ، بنظر شما فقط با داشتن این بیمه می توانید اقامت موقت خود را دریافت نمایید .

برخی از دانشگاههای ترکیه خود دارای خدمات درمانی مناسبی هستند، که به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرند.


هزینه های بیمه درمانی در ترکیه

هزینه بیمه درمانی در ترکیه به سن افراد بستگی دارد. و برای افراد زیر ۱۷ و بالای ۶۵ سال رایگان است .

ولی اگر در بازه سنی ۱۸ تا ۶۴ سال می باشید، می بایست ، ۴۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر  را بپردازید که نسبت به سن شما متفاوت است .

و نسبت به اینکه چه بیمه ای را انتخاب کردید، باید ۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه درمانی خود را پرداخت کنید .

و باقی هزینه‌ها را بیمه پرداخت می کند .

البته بیمه هایی نیز هستند که کل هزینه‌های درمانی شما را بپردازند اما هزینه بیمه آنها نیز بیشتر است.
می توانید در بیماری های ساده و سطحی ، از داروخانه ها کمک بگیرید.

اگر بیمه باشید با داشتن نسخه پزشک می توانید دارو ها را رایگان دریافت کنید.


شماره تلفن اورژانس در ترکیه 112 می باشد.


مدارک لازم ثبت نام بیمه درمانی خارجی ها در ترکیه

برای گرفتن بیمه درمانی، می بایست مدارک خود را که شامل: شماره مالیاتی ترکیه یا کد ملی، کپی از پاسپورت و آدرس محل سکونت خود هستند به شرکت بیمه ای که می خواهید بیمه شما را انجام دهد را بدهید.


شرایط لغو کردن بیمه درمانی در ترکیه

لغو کردن بیمه درمانی توسط خود صاحب بیمه انجام می شود .و می بایست یک بیمه درمانی جدید را که همه ی زمان اقامت او را ساپورت کند را بگیرد .

داشتن بیمه درمانی  در ترکیه برای افراد خارجی  الزامی می باشد .