هزینه‌های زندگی در استانبول چگونه است؟

هزینه‌های زندگی در استانبول چگونه است؟

اقامتی مطلوب ازتمام جنبه ها و نگاهی کلی

هزینه‌های زندگی در استانبول چگونه است؟ یکی از پر گردشگرین شهرهای ترکیه شهر استانبول است که سالانه توریست‌های بسیاری را میزبانی  و جذب می‌کند و این مسئله نیز باعث رشد روزافزون آن گشته است. استانبول جزء مقاصد مهمی برای اقامت در کشور ترکیه  محسوب می شود و همچنین در گردشگران بی شماری به این شهر سفر می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود که مهاجران بسیاری آن را از نظرات و جهات مختلفی بررسی و مورد توجه قرار دهند. هزینه های زندگی یکی از دلایل بسیار مهمی است که  برای مهاجرت، نه تنها  شهر استانبول بلکه در هر جای دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد .این مسئله در رابطه با شهر استانبول نیز صدق می‌کند و هزینه‌های زندگی در استانبول موضوع بحث و البته جست و جوی بسیاری از مهاجران واقع شده است.

 

اجاره منزل در استانبول ترکیه

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در استانبول ترکیه، هزینه کرایه و اجاره خانه است. در شهر استانبول نیز همچون شهر‌های دیگری مثل تهران خودمان نمی‌توانیم به صورت مطلق بگوییم که قیمت خانه‌ها دقیقا چقدر است. با این حال می‌توان به طور متوسط، حدودی را برای آن تعیین کرد. به طور کلی اگر بخواهیم خانه‌ای با متراژ بیش از ۷۰ اجاره نمایید که یک خوابه باشد بسته به اینکه در مرکز شهر باشد یا حومه شهر قیمت آن از چیزی حدود ۷۰۰ لیر ترکیه شروع می‌شود و به مراتب بر اساس ویژگی‌های دیگری که می‌تواند داشته باشد افزایش پیدا می‌کند. با این حال اینکه بخواهید چه نوع خانه‌ای داشته باشید نیز شرط اول است. همانطور که انتظار می‌رود قیمت خانه‌هایی که قدیمی هستند با خانه‌های تازه ساخت تفاوت زیادی خواهد داشت. ولی به طور معمول در مرکز شهر استانبول می‌توان با ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیر خانه‌ای قدیمی را اجاره کرد. با همین حدود قیمت می‌توانید کمی از شهر دورتر شوید و در فواصل دورتر از شهر خانه آپارتمانی تازه ساخت همراه با امکانات رفاهی اجاره نمایید.

هزینه امکاناتی که هر خانه‌ای خواهد داشت را نیز نباید نادیده گرفت. به طور کلی می‌توان گفت که در فصل تابستان به طور متوسط چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیر را باید برای پرداخت شارژ کنار گذاشت.