معرفی کوتاهی از منطقه بیلیک دوزو

معرفی کوتاهی از منطقه بیلیک دوزو

آشنایی با منطقه بیلیکدوزو و اسن یورت استانبول

اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید منطقه بیلیکدوزو و اسن یورت ; میتواند گزینه مناسبی برای شما سرمایه گزار محترم باشد که به اختصار توضیح میدهیم.

تاریخچه بیلیکدوزو

در دوران امپراطوری عثمانی ، پادشاهان و اشراف تابستان ها ; در این منطقه چادر زده و ییلاق میکردند; برای همین این محل به بیلیک دوزو یا دشت بیگ ها معروف است.

حقیقا وقتی تابستون ; اهالی استانبول از گرما کلافه میشن ; شما میتونید از خنکی هوای این منطقه لذت ببرید ; ولی به همین نسبت زمستان سردی رو هم نسبت به محله های دیگه داره.

اولین برف و بارون استانبول ; تو این محله به زمین میشینه. محله ساکت و آروم و در عین حال لوکسیه و بدور از هیاهوی شهره ; قیمت خرید و اجاره ی خانه در این منطقه بشکل باورنکردنی ارزون هستش ; یکی از محله هاییست که بسرعت در حال رشده ; مراکز تفریحی و خرید فراوان به چشم میخوره.طبق آخرین آمار ; جمعیت این محل ۲۰۴٫۸۷۳ نفر هست.

این محل با امکانات رفاهی ; فضای سبز و… یک زندگی پر از آرامش رو برای ساکنینش فراهم کرده ; شهردار این منطقه ، باشعار بیلیک دوزو خانه ی ماست ; این منطقه را به یکی از مناطق پیشرفته ی استانبول تبدیل کرده است.

بزودی علاوه بر بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف در این منطقه ; یک بیمارستان دولتی بسیار بزرگ بزودی احداث خواهد شد ; در سال ۲۰۰۹ زمینی به مساحت ده هزار متر مربع برای متمرکز شدن تمامی مراکز تفریحی ; ورزشی ; فرهنگی و … اختصاص داده شد ; مراکز آموزشی این منطقه کاملا مدرن بوده و روزبروز در حال توسعه میباشد.

با افزایش کافه ها ، رستوران ها و مراکز تفریحی در طول ساحل ، طبیعت سبز و آبی رو باهم تلفیق کرده و میزبان شما خواهند بود.

 

معرفی منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت

منطقه بیلیکدوزو در استانبول یکی از امن ترین و پر رفت و آمد ترین مناطق استانبول به شمار می رود ; با وجود اینکه خبری از ترافیک سنگین در این منطقه نمی باشد ; لذا برای سرمایه گزارانی که برنامه سرمایه گزاری درزمینه املاک و یا تجارت از طریق افتتاح انواع فروشگاه های زنجیره ای کافه رستوران کافه بارکارواش آرایشگاه سوپرمارکت فست فود و غیره ; با کمترین هزینه امکان پذیر بوده و در کمترین زمان ممکن بهترین بازده را برای سرمایه گذارین را دارد.

شایان ذکر است بخشیهایی از منطقه اسن یورت نیز در نقشه بندی قدیم شهرداری استانبول ; جز منطقه بیلیکدوزو بوده و از لحاظ امنیت و سایر شاخصه ها همانند بیلیکدوز محسوب میشود ; حتی میتوان گفت محلات مانند جمهوریت ماحلاسی ،بلوار ناظم حکمت، یشیل کنت ماحلاسی ،پیر رییس ، بارباروس حایرتین پاشا ماحلاسی و از مناطقی مانند یاکوپلو بیلیکدوزو بهتر است.

امکانات منطقه بیلیک دوزو و اسن یورت

منطقه بیلیک دوزو به دلیل بافت جدید و مدرن آن و تعداد بیشمار برج ها و ساختمان های تازه ساز بیشتر به سلیقه ی ایرانیان نزدیک بوده و برای زندگی محیط مناسب تری دارد. با وجود جمعیت زیاد، دارای ترافیک نبوده و پر از مراکز خرید و رستوران های مختلف و مراکز تفریحی است.

اگر به دنبال منطقه ای امن خوش آب و هوا و نزدیک به دریا هستید ; که لحظات خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید منطقه بیلیکدوزو در ترکیه برای شما بهترین گزینه میباشد ; وجود مدارس ترک دولتی ،غیر انتفاعی ،اینترنشنال ; برای کودکان و نوجوانان ایرانی از دیگر امکانات موجود در این مناطق است برای مهاجرانی که صاحب فرزند هستند.

با وجود کافه های بیشمار با فضای مدرن و سنتی پیاده وری در منطقه بیلیکدوزو را دلچسب می کند ; بوی خوش تبخ غذاهای ترکی از انواع کباب های سنتی دنر ترکی ماهی کبابی تازه که در کنار دریا سرو میشود ; با بوی خوش قهوه ترک که از تمام کافه های موجود میپیچد همه و همه از مواردی است که بر جذابیت های منطقه بیلیکدوزو می افزاید

حتی اگر به دنبال مراکز خرید لوکس در استانبول می گردید ; می توانید به مارمارا پارک مراجعه کنید که در ادامه مختصری از مرکز خرید نامه برده توضیح خواهیم داد.

امکانات شهری

مدارس ورزشی ویژه ای برای فصل تابستان ; مخصوص دانش آموزان ایجاد شده ; علاوه بر آپارتمانها و برج های مدرن ; خانه های شخصی این منطقه برای کسانی که بدنبال آرامش و نزدیکی به طبیعت هستند بسیار مناسب هست.

هتلهایی با کیفیت بالا دارای استخرهای روباز و بسته ، رستورانها و … نسبت به سایر مناطق از قیمت پایینتری برخوردار هستند; بیلیک دوزو با سواحل زیبای خود توجه شهروندان رو به خودش جلب کرده ; سواحل مخصوص پیاده روی ; ماهیگیری ، با طلوع آفتاب ماهیگریان سوار قایق شده و تور ماهیگیری خودشون رو پهن میکنن ، دیدن این صحنه برای شهروندان استانبول نوستالژیک است.

 

مکان های دیدنی و مراکز خرید

مرکز خرید مارمارا پارک در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در بِیلیک دوزو در اِسَنیورت واقع شده است ; این مرکز خرید اولین مرکز خرید با تِم کهکشانی است و در آن بیش از ۲۰۰ فروشگاه با برندهای معتبر مختلفی از سراسر دنیا دارد و یک پارکینگ با گنجایش ۴۰۰۰ ماشین قرار دارد.

همچنین بازدید کنندگان می توانند ; از فعالیت های متنوع در نظر گرفته شده و سالن های سینمای این مجموعه نهایت لذت را ببرند همچنین میتوانید رستوران های بین المللی نظیر کی اف سی مک دونالد برگر کینگ و استارباکس را در مرکز خرید مارمارا پارک در استانبول پیدا کنید; غذایتان را در یک محیط گرم در فضای باز با منظره ی شهر یا رو به دریا میل کنید.

 

شرایط زندگی ساکنین منطقه بیلیکدوزو

ساکنین منطقه بیلیکدوزو برای گردش در جاهای مختلف شهر میتونند از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی مثل متروبوس استفاده کنند و در کمترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر برسند خط متروبوس واقع در این منطقه مسئله ی ترافیک را ندارد و مسافرینی که از متروبوس برای گردش در شهر استفاده میکنند ضمن برخورداری از هوای مطبوع داخل اتوبوس و دیدن مناظر زیبای شهر استانبول میتوانند در کمترین زمان ممکن حتی سریعتر از تاکسی ها ی تندرو به مراکز شهر دسترسی داشته باشند