قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

قوانین سرمایه گذاری در ترکیه  : قانونی که در گذشته در کشور ترکیه وجود داشت این بود که به اتباع خارجی که کشور آن‌ها اجازه خرید ملک به شهروندان ترکیه را نمی‌دهند اجازه سرمایه گذاری در این کشور را نمی‌داد. با این حال شرایطی که امروزه بر اقامت سرمایه گذاری در ترکیه حاکم است اینگونه است که برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران اتباع خارجی به خرید ملک و همینطور سرمایه گذاری در پروژه‌های ساختمانی قانون قبلی به صورت یک طرفه اعمال می‌شود.

با توجه به این قانون فروش ملک در کشور ترکیه به اتباع ۱۸۳ کشور از حمله ایران امکان پذیر است و شرایطی برای آن فراهم شده است. لازم به ذکر است با توجه به قانونی که در سال ۲۰۱۴ برای متقاضیان سرمایه گذاری خرید ملک اعمال شده است مهلت اقامت موقت اتباع خارجی که در ترکیه ملک خریداری می‌کنند از سه ماه یا شش ماه به یک سال افزایش پیدا کرده است.
چنین اقامتی، شکل موقت دارد و بعد از اتمام مدت یک سال در صورتی که هنوز صاحب ملک باشید و سند آن به نام خود شما باشد می‌توانید اقامت خود را یک سال دیگر نیز تمدید کنید. برای دریافت اقامت دائم ترکیه باید چیزی حدود ۵ تا ۷ سال اقامت موقت خود را تمدید کنید و بعد از ارائه درخواست و مدارک خود به شهر آنکارا چیزی حدود یک سال برای انجام پروسه بر کنید تا اقامت دائمی شما ارائه شود؛ بنابراین طی کردن اینروسه لازم الاجراست.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

در بیشتر کشور‌های دنیا برای دریافت اقامت دائم شرایط خاصی وجود دارد. در این کشور‌ها معمولا با دریافت ویزای اقامتی کوتاه مدت می‌توانید بسته به شرایط برای اقامت طولانی مدت اقدام نمایید. این اقامت موقت به دنبال خود مزایایی دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:
• با اخذ اقامت موقت ترکیه با خرید ملک، قادر به افتتاح حساب بانکی در بانک‌های ترکیه خواهید بود.
• با اقامت موقت ترکیه قادر به ثبت نام فرزندتانتان در مدرسه‌های ترک خواهید بود.
• برای تمدید اقامت نیاز به ورود و خروج از ترکیه نخواهید داشت و تا زمانی که سند به نام شما است قادر به تمدید سالانه اقامت خواهید بود.