راه های اقامت در ترکیه

راه های اقامت در ترکیه

راه های اقامت در ترکیه

راه های اقامت در ترکیه : برای کسب و دریافت اقامت در کشور ترکیه راه های متفاوتی وجود دارد که از اقامت از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک،اقامت تحصیلی و … گرفته تا اقامت در کشور ترکیه از طریق ازدواج ادامه پیدا می کند. هر کدام از این راه ها به نوبه خود شرایط و ضوابطی دارند که به صورت جداگانه در مطالب مختص به خود بیان شده اند.

 

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

وقتی صحبت از اقامت از طریق ازدواج در کشور ترکیه می شود بدان معناست که یک ایرانی با فردی از ملیت کشور ترک ازدواج می کند. در کشور ترکیه اینگونه است که زوجین سند ازدواج بین المللی دریافت می کنند و مراحل ازدواج نیز به حد کافی ساده و سریع پیش می رود. در کنار این مسئله احتیاجی هم به ویزا نیست. تمامی این مسائل به نوبه خود باعث می شوند که این راه برای اخذ اقامت مراجعین و طرفداران بسیاری داشته باشد.

پیش از هر چیز باید گفت که زمانی که ازدواج می خواهد ثبت شود ممکن است که زوجین به زبان ترکی تسلط نداشته باشند و یا فردی که به عنوان عاقد حضور پیدا می کند با زبان فارسی آشنا نباشد و یا حتی یکی از طرفین ایرانی یا ترک نباشد، در چنین شرایطی لازم است که فردی مترجم برای زبان های انگلیسی و عربی در محل عقد حضور داشته باش

 

چگونگی دریافت اقامت از طریق ازدواج

زمانی که شما با کسی که ترک زبان است ازدواج می کنید می توانید بعد از گذراندن چیزی حدود ۳ تا ۵ سال به صورت متوالی اقامت دائم این کشور را درخواست نمایید. باید این را هم بگوییم که در طول این سه سال مسئولان مربوطه در این کشور تحقیقات لازم را به انجام می رسانند که مطمئن شوند ازدواج فرد واقعی است. با این حال اگر این ازدواج صوری باشد اقامت دائم به شخص داده نخواهد شد.

اگر کسی بخواهد با ازدواج با کسی که دارای پاسپورت است و به نوعی دارای ملیت ترکیه است و شهروند این کشور به حساب می آید درخواست اخذ اقامت ترکیه را بدهد باید نکاتی را نیز مدنظر داشته باشد:

این ازدواج نباید صوری باشد و به همین دلیل هم مدارکی برای اثبات واقعی بودن ازدواج باید ارائه گردد.فردی که می خواهید با او ازدواج کنید نباید پناهده ای در کشور ترکیه باشد و باید به طور کامل ملیت این کشور را دارا باشد.کسی که متقاضی ازدواج است باید از کنسول گری کشور خودش در ترکیه برگه ای دریافت کند که مجرد بودن او را تایید نماید.همانطور که گفته شد پروسه دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج چیزی حدود ۳ تا ۵ سال به طول خواهد انجامید. باید بدانید که شخص در این زمان نمی تواند در کشور ترکیه اقامت داشته باشد و فقط می تواند به عنوان یک توریست در این کشور رفت و آمد کند. این را هم اضافه کنیم که مدت اقامت فرد به روش توریستی نباید بیش از ۸۹ روز شود.در کشور ترکیه اجازه ازدواج بدون رضایت پدر و مادر تنها به افراد بالای ۱۸ سال داده خواهد شد.اگر خانمی پیش از این ازدواج کرده است و حالا می خواهد مجددا ازدواج نماید باید از زمان طلاق خود چیزی بیش از ۳۰۰ روز را سپری کرده باشد.