بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول

تلفیقی دلنواز از عطر و رنگ های خوشمزه، بازار ادویه استانبول

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها در میدان امینونو، در محله‌ی «فاتیح» استانبول قرار دارد و یکی از بزرگترین بازارهای سنتی این شهر است. مکان دلچسبی است که به ملاقات دنیای ادویه ها بروید! با پیاده روی کوتاهی از بازار بزرگ استانبول به این بازار قرن هفدهمی می رسید. مناظر جالب توجه و داد و ستد مردم، موقعیت مناسبی برای عکاسی و دوستداران خرید و صد البته طرفداران خوشمزه ها فراهم می کند. این بازار بعد از بازار بزرگ استانبول، بزرگترین مجموعه‌ی سرپوشیده‌ی استانبول است. در این بازار، عطرها و طعم‌ها در هم ادغام می‌شود. با هرکجا همراه باشید تا با بازار ادویه‌ی استانبول بیشتر آشنا شوید.

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها در میدان امینونو، در محله‌ی «فاتیح» استانبول قرار دارد و یکی از بزرگترین بازارهای سنتی این شهر است. وقتی پا به بازار ادویه استانبول می گذارید، ادویه تنها محصول و سوغاتی پیش روی شما نیست و انبوهی از میوه های خشک شده، مغز و آجیل، شیرینی های ترکی، انواع چایی، عسل، زیتون، روغن ها و عودها از جالب ترین چیزهایی است که در برابر شما قرار می گیرند.

با گشت و گذار در این بازار، درخشش عتیقه جات برنزی، هزار رنگ ادویه ها، عطر دوست داشتنی قهوه محمد افندی و بوی ماهی تازه را به راحتی به خاطر خواهید سپرد و بازار مصری ها، همان خاطره متفاوت سفر به استانبول خواهد شد.

تاریخچه ی بازار ادویه

تعدادی سند وجود دارند که بیان می کنند نام بازار در ابتدا “بازار جدید” بوده است. ساختمان بازار وقف مسجد جدید شده بود و در سال 1660 با عایدی های حاصل از ایالت عثمانی مصر ساخته شد. بازار همیشه مرکز اصلی تجارت ادویه بوده و هست؛ اما روز به روز مغازه های ادویه جای خود را به مغازه هایی که اجناس دیگری می فروشند می دهند. طراحی بنا توسط معمار دربار، کوجه قاسم آقا ( Koca Kasım Ağa ) صورت گرفت، اما کار ساخت و ساز بنا در آخرین ماه های سال 1660 تحت نظارت یکی دیگر از معماران دربار به نام مصطفی آقا آغاز گشت.