موزه هنرهای مدرن استامبول

اگر هنر دوست هستید موزه هنرهای مدرن استامبول را از دست ندهید.

موزه هنرهای مدرن استامبول : استانبول شهری پوشیده شده با فرهنگ و تاریخ غنی است که ترکیب آن‌ها چیزهای هیجان انگیز زیادی را برای مسافران از سراسر جهان فراهم می‌آورد. این شهر در طول دوران نوسنگی تاسیس شده است. امروزه استانبول شهر مدرنی است که میراث تاریخی آن مانند مساجد، قصر سلطنتی و کلیساهای بزرگ و بازار باستانی سالم باقی مانده است. در دهه گذشته، شهر استانبول به‌عنوان یکی از مراکز جهانی هنرهای معاصر و مدرن شناخته شده است. صدها گالری برای نمایش کارهای هنری هنرمندان محلی بااستعداد افتتاح شده است که می‌توانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. اما اوج این تحول با افتتاح موزه هنرهای مدرن استانبول هم‌زمان بود. هرکجا را دنبال کنید در بررسی شاهکار هنری قرن 21 .

موزه هنرهای مدرن استانبول

موزه‌ی «استانبول مدرن» و یا به صورت دقیق‌تر موزه «هنرهای مدرن استانبول» در سال ۲۰۰۴ در ناحیه «بی‌اوغلو»ی استانبول به جهت نمایش آثار هنرمندان تاریخ معاصر ترکیه افتتاح گردید. این موزه دارای دو طبقه است که یک طبقه آن (طبقه بالا) را به رستوران و فروشگاه، سینما و کتابخانه هنری اختصاص داده‌اند و در طبقه پایین آثار هنری هنرمندان معاصر ترکیه به نمایش در می‌آید.

اگر به اصل هنری و فرهنگی موزه‌ها نگاهی بیندازیم می‌توان ادعا کرد که بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول، برای دوستداران فرهنگ و همچنین گردشگران تورهای هنری ضروری است. نمایشگاه دائمی این موزه به دو بخش گذشته و آینده هنر در کشور ترکیه تقسیم شده است.

این موزه در حقیقت اولین موزه‌ی خصوصی است که به منظور نمایش هنرهای مدرن معاصر ساخته شده و مساحتی تقریبا ۸ هزار مترمربعی را شامل می‌شود که در ساحل تنگه بسفر واقع شده است. ۵ مجموعه‌ی دائمی و چندین مجموعه‌ی خصوصی در سال‌های اخیر در این نمایشگاه دائمی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه های برای بازدید شما از ساعت 10 تا 18 بازاست.