موزه های باستان شناسی استانبول

موزه های باستان شناسی استانبول

معرفی موزه های باستان شناسی استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه ی بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند، استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. استانبول آن قدر جاذبه گردشگری و به‌خصوص دیدنی های تاریخی دارد که هرقدر هم از آن ها بگوییم باز کم است! وقتی نگاهی به لیست طویل دیدنی های استانبول بندازیم، کم و بیش متوجه خواهیم شد که با یک مقصد درست و حسابی برای سفر رو به رو شده ایم. اگر وقت کافی برای بازدید از همه اماکن تاریخی و باستانی استانبول و ترکیه را ندارید، موزه های باستانشناسی استانبول نعمت بزرگی است!  با هرکجا همراه شوید تا با موزه های باستان شناسی استانبول آشنا شویم.

در موزه باستان شناسی استانبول غافلگیر شوید

این موزه را نقاش و باستان شناس عثمان حمدی در ماه ژوئن سال 1891 تاسیس کرده است. در آن زمان آن را موزه سلطنتی می نامیدند. دو بال کناری در سال 1902 و 1908 به این ساختمان اضافه شده است و ساختمان این موزه در همان قرن یعنی در سال 1991 با یک بخش جدید و سازماندهی مجدد بزرگ شده است. معمار اثرهای تاریخی این ساختمان والوری مشهور بود.

موزه باستان ‌شناسی استانبول شامل یک مجموعه مهم از آثار باستانی ماقبل تاریخ، یونان، رم و بیزانس است که به طرز زیبایی به نمایش گذاشته شده است و تمام این مجموعه از کاخ توپکاپی (Topkapı Palace ) به این موزه منتقل شده است. این موزه و موزه هنرهای اسلامی و ترکی که در نزدیکی هم قرار دارند.

موقعیت موزه های باستان شناسی

موزه باستان شناسی استانبول در بخش اروپایی استانبول و در همسایگی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه واقع شده است. موزه باستان شناسی استانبول در محله سلطان احمد قرار دارد، که توسط موزه ها و مکان های تاریخی و هتل ها احاطه شده است. موزه ی باستان شناسی استانبول همه روزه، از ساعت 9 صبح تا 7 عصر برای بازدید عموم باز است.