شهر بندری ایوتاپه آلانیا

شهر بندری ایوتاپه آلانیا

شهر بندری ایوتاپه آلانیا

شهر بندری ایوتاپه آلانیا : یکی از جاذبه های دیدنی شهر آلانیا، شهر بندری ایوتاپه آلانیا می باشد و هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند.

این شهر بسیار زیبا تا شهر آلانیا 30 کیلومتر فاصله دارد و با سبک معماری رومی ساخته شده که به سالیان گذشته بر می گردد.

دلیل نام گذاری این شهر بندری، آنتیکوس بود که به افتخار همسرش این نام را برای این شهر زیبا گذاشتند. در شهر بندری ایوتاپه آالانیا، دیدنی های جذابی چون  حمام کلیسا، آکروپل و نکروپل قرار گرفته است.

همچنین از نظر قدمت، شهر بندری ایوتاپه آلانیا جز شهرهای تاریخی کشور ترکیه می باشد که در آن اثار تاریخی با ارزشی وجود دارد. این شهر زیبا دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است که به مرور زمان به شکل یک بندرگاهی ساخته شده است، از این رو همیشه در این شهر ازدحام بسیاری وجود دارد.

این منطقه غروب بسیار زیبایی دارد و کمتر کسی از توریست ها حاضر است غروب دیدنی این منطقه را از دست بدهد. در زمان غروب آفتاب نور آفتاب با آب منعکس شده و درخشندگی چشم نوازی به وجود می آید که بسیار دیدنی است وهر کسی را شگفت زده می کند.

در شهر بندری ایوتاپه آلانیا بازار تجارت رونق بسیاری داشته و همچنین از نظر اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است، چرا که هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند و این باعث شده که این شهر بندری به کشور ترکیه رونق بسیاری داده و یکی از بندرگاه های دارای ارزش و زیبای این کشور شود.

این شهر بندری برای کشور ترکیه به عنوان یکی از مناطق درامدزا محسوب می شود که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای توریستان و گردشگران فراهم آمده است. همچنین انوع هتل ها و رستوران ها برای استراحت گردشگران در این مکان فعال می باشند و امکانات به گونه ای فراهم شده که هر گونه نیاز افراد در این شهر به راحتی رفع می شود.