سبک زندگی و فرهنگ در ترکیه

سبک زندگی و فرهنگ در ترکیه

سبک زندگی و فرهنگ در ترکیه

سبک زندگی و فرهنگ در ترکیه : کشور ترکیه دارای فرهنگی است که از آن می توان به عنوان یک فرهنگ اسلام مدرن نام برد که تاثیرات فرهنگی اروپایی هم در آن تاثیر دارد. بخش های متفاوتی از ترکیه فرهنگ های مختلفی دارند و دارای فرهنگ یکسان نیستند. ترکیه مرکزی نسبت به دیگر بخش های ترکیه سنتی تر است. ترکیه غربی خصوصا شهرهای نزدیک مدیترانه, مدرن تر و سکولارتر هستند.

قسمت های شرقی و جنوب شرقی ترکیه بیشتر افراد کرد را شامل می شوند و این افراد در قسمت شرقی ترکیه کمتر مدرن هستند. اگر قصد دارید به بخش های مدرن ترکیه سفر کنید باید به بخش غربی ترکیه مهاجرت داشته باشید. در بخش های شرق ترکیه بیشتر سبک زندگی اسلامی و سنتی رواج دارد. شهرهای ثروتمند ترکیه می توان به استانبول, ازمیر, آنکارا و آنتالیا نام برد. وضعیت اقلیت و اکثریت افراد در ترکیه به این صورت است که عمده افراد در ترکیه را ترک ها تشکیل می دهند.

بزرگ ترین اقلیت را در ترکیه کردها تشکیل می دهند. کردها بطور وسیعی در جنوب شرقی و همچنین قسمت شرق ترکیه زندگی می کنند. اقلیت دوم را عرب ها تشکیل می دهند. در فرهنگ ترکیه آموزش موضوع بسیار مهمی است و نرخ سطح سواد در این کشور افزایش دارد.

مردم ترکیه بیش از حدود 12 سال تحصیل می کنند. دانشگاه استانبول از اولین دانشگاه های ترکیه است که در سال 1452 تاسیس شده است. دانشگاه آنکارا اولین دانشگاهی بوده است که بعد از جمهوری شدن ترکیه در سال 1946 تاسیس شد. حدود شش هزار و ششصد مدرسه عالی در سال 2002 در ترکیه بر اساس آمار وزارت آموزش عالی وجود دارد.

در سال 2006 حدود 166 دانشکده هم به این آمار اضافه شده است. وضعیت زمین لرزه و زلزله های ترکیه به این صورت مطرح شده که در سال 1992 زمین لرزه ازمیر به وسعت حدود 7/4 ریشتر در قسمت شمالی غرب ترکیه تخریب داشته است. تاریخ این زمین لرزه 18 آگوست 1992 در ساعت 3 و 2 دقیقه بامداد بوده است. حدود 18 هزار نفر از مردم ترک در این زمین لرزه کشته شدند که عمده مردم نیز بواسطه این زمین لرزه عزیزانشان را از دست دادند. تخمین زده شده است که بیش از 570 نفر نیز در زمین لرزه تاریخ 13 مارس 1992 که به وسعت 6/8 ریشتر بوده جان خود را از دست داده اند. این زمین لرزه در مجله نیویورک تایمز بررسی و تخمین زده شده است.