خرابه های محمودلار آلانیا

خرابه های محمودلار آلانیا

خرابه های محمودلار آلانیا

خرابه های محمودلار آلانیا که کلیسای بزرگ نیز نامیده می شود در دامنه های کوتاه و بلند سواحل این شهر ساخته شده است. در این شهر که در ۲۲ کیلومتری مرکز استان قرار دارد کلیساها، حمام ها، آب انبارها، خانه های مسکونی، یک تاتر کوچک، جاده های ستونی و عبادتگاهها وجود دارد و از جاذبه های توریستی ترکیه به شمار می آید.

 خرابه های سید را

در حدود 300 سال پیش در محلی بین ارگاجیک و سکی امروز، بالای یک تپه شهری بناشده بود که از آن خرابه ای بیش به جان نمانده است. آثاری که از بر اثر حفاری های انجام شده بر روی این خرابه به دست آمده است حکایت از این دارد که ساکنان این شهر دارای نژادی رومی بوده اند. در سفر به آلانیا بازدید از این محل را از دست ندهید.

مسجد امیر بدرالدین آلانیا

این مسجد که امروز مسجد آندیزلی  Andızlı نیز نامیده می شود نام خود را از درخت سرو اطرافش گرفته است. مسجد آلانیا در سال ۱۲۲۷ به دستور امیر بدرالدین ساخته شد و در آن یک مناره متوسط سنگی ساخته شده و منبر آن یکی از نمونه های جالب کنده کاری است، این مسجد نمونه ای از جاذبه های گردشگری ترکیه است .

مسجد آکشابه سلطان آلانیا

یکی دیگر از مسجدهای دیدنی آلانیا مسجد آکشابه است، آکشابه سلطان یکی از اولین فرماندهان قلعه آلانیا است. این مسجد از سوی وی در سال ۱۲۳۰ ساخته شده و در غرب آن یک مغازه با سبک ویژه وجود دارد .

کلیسای آیا یورگی آلانیا

کلیسایی کوچک در داخل قلعه آلانیا استکه  این تنها اثر به یادگار مانده از سلجوقیان قلعه نم می باشد جزء نادر ترین بناهای دوره قبل از اسلامیت ترکها به شمار می رود. با بالا رفتن اهمیت دینی در گذر زمان به کلیسای جامع درآمده است.

در داخل این کلیسا که ویژگی اصلی اش را حفظ کرده به اثر های تخریب شده و یا کنده شده و بجای مانده بر می خوریم. در سال ۱۲۲۵ میلادی قلعه جدیدی از طرف سلطان سلجوقی ، علاءالدین کیقباد بر روی قلعه رومی بنا شده است که شامل ۸۳ برج و ۱۴۰ بارو می باشد و از سه طرف توسط دیوار قلعه ها محاصره شده است.