بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

معرفی کوتاه بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول : وقتی صحبت از سفر خارجی می شود، استانبول یکی از گزینه هایی است که همیشه روی میز قرار دارد. شاید این موضوع به نزدیکی جغرافیایی، هزینه های مناسب و یا تنوع در جاذبه های آن مربوط شود؛ اما دلیل هر چه که باشد تجربه و شنیده ها حاکی از آن است که اغلب مسافران از انتخاب خود پشیمان نبوده اند. اگر زمان محدودی برای گشت و گذار در استانبول دارید، بدون معطلی بازار باشکوه و منحصر به فرد استانبول را در راس لیست بازدید خود بگذارید و در ادامه با هرکجا همراه شوید برای آشنایی با این مکان زیبا و دیدنی.

چرا بازار بزرگ استانبول؟

  • از بزرگترین بازار سرپوشیده دنیاست.
  • یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه های استانبول است.
  • از این بازار می توانید سوغات و صنایع دستی ترکیه را تهیه کنید.
  • حتا در صورتی که اهل خرید نیستید، فضای تاریخی بازار برای شما جالب خواهد بود.
  • بازار بزرگ استانبول در سال 2014، به عنوان پربازدیدترین بازار دنیا دست یافت.
  • یکی از نخستین بازارهای جهان محسوب می شود.

بازار بزرگ استانبول | Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار ( Grand Bazaar ) یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که از نظر ساختار و معماری بسیار جذاب و دیدنی است و در شهر استانبول کشور ترکیه قرار گرفته است.

این بازار دارای 61 راهرو سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه میباشد که اجناس مختلفی از جمله طلا و جواهرات، فرش، چرم، عتیقه جات، صنایع دستی، لباس،کفش، فانوسهای رنگی زیبا، ادویه جات، داروهای گیاهی و حتی کتب قدیمی را برای فروش عرضه می کنند. بازار بزرگ استانبول در سال 1455 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و در قرن 16 گسترش پیدا کرد.

ساعت کار بازار بزرگ استانبول چه ساعتی است؟

بازار بزرگ استانبول یکشنبه ها تعطیل است اما روز های دیگر از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. هر سال 29 ام اکتبر که بانک ها تعطیل اند، این بازار هم تعطیل است. باید ساعت کار بازار را در جشن ها و اعیاد مذهبی فطر و  قربان، چک کنید (که هر سال تاریخ شان با سال قبل فرق می کند).