اقامت دائم در کشور ترکیه

اقامت دائم در کشور ترکیه

اقامت دائم در کشور ترکیه

یکی از سوالات رایجی که پیش می‌آید آن است که آیا با خرید ملک در کشور ترکیه می‌توان به اقامت دائمی دست یافت؟ همانطور که گفته شد افرادی که در کشور ترکیه ملکی می‌خرند می‌توانند به مدت یک سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند که البته قابل تمدید هم هست. این یعنی اگر بعد از گذشت این زمان همچنان سند آن ملک به نام آن‌ها باشد می‌توانند یک سال دیگر به اقامت موقت خود اعتبار و تمدید بخشند.
حالا اگر فردی تصمیم به دریافت اقامت دائمی از این کشور را داشته باشد باید حداقل بین ۵ تا ۸ سال دارای اقامت موقت باشد. در چنین شرایطی با داشتن بیمه و شرایط دیگر اقامت در کشور ترکیه درخواست اقامت دائمی کند.

خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

برای این کار باید پیش از هر چیز درخواستی به بانکی که مورد نظرتان است ارائه دهید. بعد از بررسی‌های لازم توسط بانک قراردادی با شما امضا می‌شود که در نتیجه آن وام به فروشنده پرداخت می‌شود.
برای آن که بتوانید برای خرید ملک در کشور ترکیه وام بانکی تهیه کنید باید در این کشور برای خودتان کاری دست و پا نمایید که آن هم معمولا از طریق ثبت شرکت و یا ارائه صورت‌های مالی به بانک‌ها صورت می‌پذیرد. این را هم باید اضافه کنیم که شما می‌توانید با دریافت اقامت کاری نیز از وام خرید خانه بهره‌مند شوید.

خرید خانه در ترکیه بدون وام بانکی

علاوه بر دریافت وام بانکی برای اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه شما می‌توانید با آن به هدف خود برسید. یکی از این راه‌ها خرید خانه از پروژه‌های در حال ساخت است که در این صورت باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه خانه در حال ساخت را در ابتدای کار پرداخت نمایید و باقی آن را نیز بر اساس جدول بندی توافقی که بینتان مطرح می‌شود به صورت قسطی پرداخت کنید.
طبیعتا یکی از مزیت‌هایی که این روش برایتان به دنبال خواهد داشت آن است که دیگر مجبور نیستید مثل بازپرداختی که برای وام‌های بانکی وجود دارد سودی را پرداخت نمایید.

همانطور که انتظار می‌رود راه دیگر خرید خانه بدون وام بانکی نیز خرید خانه‌های آماده تحویل است. هزینه این پروژه‌ها معمولا چیزی بین حداقل یک سال تا حداکثر پنج سال پرداخت می‌گردد. در این صورت سند خانه بعد از تسویه کامل به نام شما زده خواهد شد.
نکته: وام‌های بانکی برای خرید ملک در کشور ترکیه با میزانی حداکثر ۷۵ درصد ارزش ملک به متقاضیان پرداخت می‌گردد و بازپرداخت آن هم حداکثر ده ساله خواهد بود.