چگونگی درخواست ویزای کار ترکیه

چگونگی درخواست ویزای کار ترکیه

چگونگی درخواست ویزای کار ترکیه

علاوه بر اینکه برای اخذ ویزای کار ترکیه، درخواست خود را از داخل و یا خارج از کشور ترکیه ارائه کرده اید باید یک قرارداد و یا پیشنهاد کاری هم در خود این کشور داشته باشید. برای این کار بعد از تایید مدارک شما و البته کارفرمایتان این مدارک را به اداره MLSS می‌فرستند تا بررسی شود که این دوره هم چیزی حدود ۹۰ روز زمان خواهد برد.
پس از تایید درخواست شما باید به صورت حضوری به کشور ترکیه بروید و ویزای کار و البته اجازه دریافت گذرنامه خود را مهر و تایید نمایید. در نهایت نیز برای اجازه اقامت در عرض ۳۰ روز بعد از ورودتان به کشور ترکیه، درخواستتان تسلیم خواهد شد.

اجازه کار مستقل در کشور ترکیه

اگر در کشور ترکیه به صورت قانونی ۵ سال بدون وقفه کار کرده باشید می‌توانید اجازه کار مستقل خود را دریافت نمایید. برای این درخواست باید از طریق وزارت کار و امور اجتماعی در آنکارا مورد پیگیری قرار بگیرد. در نهایت نیز باید مدارک و اسناد را به وزارت کار و امور اجتماعی آنکارا تسلیم و ارائه نمایید.
برای اینکه بتوانید به عنوان یک کارفرما شرکت مستقل خود را ثبت نمایید باید این را بدانید که بعد از پایان دوره کارت اجازه کار، اسناد و مدارک شما در وزارت کا کشور ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین با شرکت خود را دائما فعال نگه دارید. علاوه بر این سود شرکت در سال اول و دوم الویت زیادی ندارد با این حال در سال‌های سوم و چهارم و پنجم به آن اهمیت زیادی داده خواهد شد. در کنار این موضوع برای دریافت و تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید بیمه ۵ شهروند ترک را بپزیرید.

در کنار این‌ها به خاطر داشته باشید که با مدارک ثبت شرکت خود در کشور ترکیه می‌توانید برای دریافت اقامت یک ساله خود اقدام نمایید که در مطلب ویزای توریستی ترکیه به طور کامل شما را با فرآیند اخذ آن آشنا کرده ایم. بعد از دریافت اجازه کار در کشور ترکیه مدت زمان کارت شما به عنوان اقامت ترکیه تان نیز به حساب می‌آید. این یعنی اگر اجازه کار ۳ ساله در کشور ترکیه را دریافت کرده اید دیگر لازم نبست که برای دریافت اقامت ترکیه اقدام نمایید و این مدت زمان برای اقامت شما نیز محسوب خواهد شد.
در نهایت نیز باید حواستان را جمع کنید که قبل از ارسال مدارک برای اجازه کار بلند مدت، پاسپورتتان مدت زمان کافی داشته باشد. اجازه کار جداکثر تا ۶ ماه قبل از به تمام رسیدن پاسپورت شما ارائه خواهد شد. این یعنی اگر درخواست اجازه کار شما در کشور ترکیه ۲ ساله است باید پاسپورتتان حداقل ۲ سال و ۶ ماه زمان داشته باشد.