چهار مکان توریستی استانبول

چهار مکان توریستی استانبول

چهار مکان توریستی استانبول که حتما باید ببینید : قدمت شهر استانبول به دوران نوسنگی باز میگردد. استانبول شهری است پوشیده از فرهنگ و تاریخی غنی که همواره موجب شگفتی و هیجان مسافرانی که از سراسر جهان به خود جذب کرده است شده.

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه ی بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند، استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده ‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می رود. این شهر رایحه‌ای ای از دسیسه و فریبندگی را به تمام بازدید کنندگان ارائه می دهد.

در ادامه با همراه باشید با بررسی جاذبه های برتر توریستی استانبول (چهار مکان توریستی استانبول):

ایاصوفیه (Aya Sofya)

جالب است بدانید که این مسجد به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسا و بنای مذهبی در دنیا بوده است. این مسجد به خاطر معماری شگفت انگیز، نماهای باشکوه داخلی و اهمیت تاریخی اش گردشگران را به شهر استانبول جذب می کند. بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح کردند، این کلیسا به یک مسجد تبدیل شد و در قرن بیستم به موزه تغییر یافت. امروزه، موزه ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید.

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

یکی از جاذبه های دیدنی در استانبول است که ترکیبی از تاریخ و مناظر خیره کننده است و غنی در تاریخ امپراتوری عثمانی است. این کاخ محل سکونت سلاطین عثمانی از سال 1465 تا 1856 بوده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول است. معماری بی نظیر و حیاط های زیبایی دارد. این سرا در سال 1924 یعنی اندکی پس از دوره عثمانی تبدیل به موزه شد. بازدیدکنندگان این موزه می توانند نگاهی اجمالی به حرمسراها، جایی که دولت در آن کار میکرده است، مجموعه ای از سلاح های قدیمی که توسط سلطان ها مورد استفاده بود، آشپزخانه های کاخ با مجموعه بزرگی از کارکنان، و خزانه کاخ با مجموعه از جواهرات و ساعت ها داشته باشند.

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد (Blue Mosque)

سلطان احمد همیشه می خواست مسجدی بسازد که با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و همه تقریباً موافق هستند که او در این کار موفق شده است. بعد از اینکه ساخت مسجد به پایان رسید موجب خشم در سراسر جهان اسلام شد چون دقیقاً همانند خانه خدا در مکه ۶ مناره داشت. به همین دلیل مناره هفتم به عنوان هدیه‌ای برای مکه ساخته شد تا به این مخالفت پایان داده شود. این مسجد یکی دیگر از جاذبه های توریستی اصلی استانبول است. مسجد سلطان احمد، در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و امروزه نیز برای عبادت فعال باقی مانده است. این به این معنی است که بازدید کنندگان نیاز به زمان بندی وقت بازید خود دارند چرا که مسجد در طول روز پنج بار برای نماز به روی توریست‌ها بسته می‌شود. نام مستعار این مسجد (مسجد آبی) از دکوراسیون داخلی‌اش که شامل دهها هزار کاشی ایزنیک است، گرفته شده است. فضای کلی و تأثیر رنگ داخلی، مسجد را به یکی از بهترین دستاوردهای معماری دوره عثمانی تبدیل کرده است. یکی از بهترین دیدنی های استانبول که سفر به این شهر را لذت بخش خواهد کرد قدم زدن در میان باغ هایی است که در بین مسجد آبی و موزه ایاصوفیه قرار گرفته است.

بازار بزرگ از محبوب ترین جاهای دیدنی استانبول (Grand Bazaar)

بازار بزرگ استانبول که به ترکی کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده نامیده می شود در یک مایلی غرب سلطان احمد است و یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده در دنیاست. کسانی که به استانبول سفر می کنند، به خصوص ما ایرانی ها که عاشق خرید کردن هستیم نباید بازدید از بازار بزرگ استانبول را از دست بدهیم. بیش از یک چهارم میلیون بازدیدکننده در روز از این بازار دیدن می کنند، مواردی مثل طلا و جواهر، فرش و قالیچه، ادویه جات، عتیقه جات و سرامیک هایی که با دست نقاشی شده است را در بازار بزرگ استانبول پیدا خواهید کرد.