پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ترکیه

پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ترکیه

اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی کشور ترکیه دارید باید بگوییم که به طور کلی سطح کیفی دانشگاه‌های ترکیه بسیار خوب است و شرایط مناسبی را برای بورس دانشجویان مهیا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ایرانی مهاجرت تحصیلی به ترکیه را یکی از راه‌های موفقیت خود می‌دانند. در اولین مرحله، دانشگاه‌های ترکیه، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همینطور قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های خود را شرط و معیاری برای جذب و قبولی دانشجویان در نظر می‌گیرند.
همانطور که انتظار می‌رود زبان رایج در دانشگاه‌های این کشور ترکی استانبولی است، ولی باید این نوید را هم به کسانی که این زبان را نمی‌دانند بدهیم که دوره‌های رایگان آموزش زبان ترکی استانبولی نیز در بیشتر دانشگاه‌های کشور ترکیه برگزار می‌شود که می‌تواند این نگرانی را نیز برای شما برطرف نماید.

اگر قصد اقامت تحصیلی و دانشجویی ترکیه رادارید باید گفت برای دریافت مدرک لیسانس در دانشگاه‌های ترکیه لازم است که مدت ۴ سال را پشت سر بگذارید، ولی اگر مایل هستید که در رشته‌های پزشکی آموزش ببینید این زمان به ۶ سال افزایش می‌یابد. دوره فوق لیسانس در این کشور ۲ سال و مقطع دکترا نیز ۴ سال به طول خواهد انجامید. لازم به ذکر است که پذیرش دانشجویان برای تحصیلات تکمیلی هم در هر دانشگاهی به نسبت شرایط خود متفاوت است. آزمون‌هایی که بسیاری از دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو در این مقاطع صورت می‌گیرند هم معمولا سالی دو بار برگزار می‌شوند.