ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه ، در کمتر از ۱۵ روز شهروند ترکیه شوید

ویزای توریستی ترکیه : یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه، اخذ ویزای توریستی ترکیه است، که به آن ویزای سه ماه نیز گفته می‌شود. با این ویزا شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید در ترکیه ساکن شوید، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که در این مدت حق انجام فعالیت‌هایی نظیر کار، تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور را نخواهید داشت، اما می‌توانید برای مدتی در این کشور ساکن شوید و مقدمات اقامت دائم خود را فراهم کنید.

هزینه و مدت زمان ویزای توریستی ترکیه چقدر است؟

ویزای توریستی ترکیه به ویزای سه ماهه مشهور است و مدت زمان آن حدود ۹۰ روز است. جالب است بدانید که بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو دولت ایران و ترکیه، شهروندان دو کشور از قانون دریافت ویزا معاف بوده و می‌توانند در بازه‌ی زمانی سه ماه در کشور مجاور زندگی کنند. همچنین شهروندان خاص کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و افرادی که ویزای شینگن دارند نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند. البته در نظر داشته باشید که برای اخذ این ویزا گذرنامه‌ی افراد باید دست کم شش ماه اعتبار و حتما مهر ورود یکی از پایانه‌های مرزی خواه زمینی و یا هوایی را داشته باشند؛ و نکته‌ی جالب توجه‌تر آنکه این ویزا برای شهروندان ایرانی رایگان است.

برای سفر به ترکیه چه مدارکی مورد نیاز است؟

سفر به ترکیه نیز مانند هر سفر برون مرزی دیگری نیازمند دریافت گذرنامه است. توجه داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل ۶۰ روز بعد از تاریخ انقضای ویزای توریستی و یا پایان دوره ویزای معافیت توریستی اعتبار داشته باشد. مورد دیگری که برای سفر‌های بیش از ۹۰ روز در ترکیه نیاز دارید ویزا است. برای دریافت این نوع از ویزا می‌توانید به سفارت ترکیه در خیابان فردوسی تهران یا کنسولگری‌های ترکیه در سایر شهر‌ها مراجعه کنند.

چگونه می‌توان ویزای توریستی ترکیه را تمدید کرد؟

اگر در پایان مدت زمان ۹۰ روزه قصد دارید مجدد در ترکیه بمانید لازم است اجازه‌ی رسمی از مقامات مربوطه را داشته باشید و یا با دریافت دفترچه اقامت ویزای سه ماهه خود را به ویزای شش ماهه تغییر دهید. لازم است بدانید. برای دریافت این نوع ویزا بین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز دارید و توجه داشته باشید که این نوع ویزا هم مانند ویزای توریستی سه ماه به شما اجازه‌ی تحصیل، کار و سرمایه گذاری را نمی‌دهد. معمولا افرادی که قصدخرید ملک در ترکیه را دارند از این نوع اقامت استفاده می‌کنند.