مسجد رستم پاشا ، گوهری زیبا

مسجد رستم پاشا ، گوهری زیبا

مسجد رستم پاشا ، گوهری زیبا بر فراز استانبول

مسجد رستم پاشا ، گوهری زیبا بر فراز استانبول :  اگر عاشق دیدنی های تاریخی هستید، باید بدانید که مقصد بسیار خوبی را انتخاب کرده اید، چرا که تنوع جاذبه های باستانی و قدیمی این شهر قابل توجه است و بنابراین دست بازی برای برنامه ریزی و استانبول گردی خواهید داشت.

استانبول، شهر مسجدهای زیبا و خاص که بیشتر آن ها در دوره عثمانی ساخته شده اند. مساجدی که چشم انداز شهری استانبول را شکل داده اند و معماری زیبایی دارند. این مساجد دوست داشتنی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند و نمی توان استانبول را بدون آن ها تصور کرد. می خواهیم درباره یکی از زیباترین مساجد استانبول، مسجد رستم پاشا حرف بزنیم، هرکجا را همراهی کنید.

مسجد رستم پاشا، گوهر پنهان استانبول

رستم پاشا در سال ۱۵۶۱، معمار سینان، معروف ترین معمار دوره عثمانی، را مامور کرد تا برای او مسجدی زیبا بسازد. قرار بر این شد که مسجد در یکی از شلوغ ترین محله های استانبول ساخته شود و به همین دلیل معمار سینان فضای کمی برای سخت این مسجد داشت. او یکی از زیباترین مسجدهای استانبول را ساخت و در زیر آن مغازه های زیادی را ایجاد کرد تا از نظر مالی خرج و مخارج مسجد به وسیله آن ها تامین شود. شاهکار معمار سنان و واقع بر تپه ی بالایی – قرار می دهد. با این که مسجد سلیمانیه در دور دست و مسجد رستم پاشا در نزدیکی واقع شده است، از دید یک ناظر که از این مکان فاصله دارد، این چشم انداز باعث می شود دو مسجد به طرز عجیبی هم اندازه به نظر برسند.

مجله معروف آمریکایی، مسجد رستم پاشا را یکی از زیباترین مساجد اروپا معرفی کرده است و بیشتر کسانی که از این مسجد بازدید می کنند آن را گوهر پنهان استانبول می دانند.مسجد رستم پاشا در انتهای خیابان اوزون کارسی (لانگ مارکت) قرار دارد. این خیابان از قدیمی ترین خیابان های دوره بیزانس است و امروز در آن افراد زیادی را می بینید که در مغازه های سنتی درحال خرید هستند.