محله باشاک شهیر

محله باشاک شهیر

اماکن‌ دیدنی محله باشاک شهیر

محله باشاک شهیر : از دیگر محاسن این محله وجود مکان‌های تفریحی، دیدنی و تاریخی می‌باشد. در واقع این محله یک مجموعه کامل برای زندگی است. مکان‌های دیدنی این محله بسیار زیاد می‌باشد و می‌تواند اوقات فراغت شما را به خوبی پر کند. بعضی از این مکان‌های دیدنی به صورت زیر می‌باشد:
مرکز فرهنگی باشاک شهیر، تپه‌ی کبوتر، شهر باستانی آلتین شهیر، محله مِهمِت آکیف
از دیگر امکانات تفریحی این منطقه پارک باغچه شهیر است که دریاچه‌ای به همین نام در آن قرار دارد. وسعت این پارک سیصد هزار مترمربع وسعت دارد. تمام ساختمان‌های اطراف به این منظره‌ی زیبا دید داشته و یک حسن برای آن‌ها به شمار می‌آید. هم چنین دومین تئاتر بزرگ استانبول نیز در این مکان قرار دارد.

آینده‌ی محله باشاک شهیر

آینده‌ی این محله با توجه به برنامه ریزی‌هایی که توسط دولت ترکیه صورت گرفته و نیز سرمایه گذاری‌های تجاری، بسیار روشن و موفق پیش بینی شده است؛ بنابراین می‌توان گفت: این محله برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه و یا خرید ملک را دارند، گزینه‌ای بسیار ایده آل می‌باشد. در حال حاضر این محله یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی استانبول می‌باشد. مناطق تجاری، مراکز اداری و آموزشی، پارک ها، مناطق مسکونی و دیگر بخش‌ها در پلان شهری این محله به خوبی جای گرفته است.

معایب محله باشاک شهیر

با وجود نکات مثبت و آینده‌ی روشن، این محله هنوز جزیی از انتخاب‌های اولیه مردم استانبول نمی‌باشد. شاید دلیل این امر را بتوان نبود امکانات مناسب حمل و نقل و تعاملات اجتماعی سازنده دانست. در واقع می‌توان گفت: سطح زندگی اجتماعی در این محله هنوز با نواقصی رو به روست که نیازمند برطرف شدن است. از دیگر نکات قابل تامل نبود فعالیت‌های شبانه در این محله است. فعالیت‌های شبانه روزی در شهر‌ها می‌تواند سبب سرزندگی و مهم‌تر از آن ایجاد امنیت در آن مناطق شود. محله باشاک شهیر به جز وجود تعدادی کافه هنوز با کمبود فعالیت‌های شبانه روبه روست.

می‌توان محله باشک شهیر را یک گزینه‌ی خوب برای سرمایه گذاری و زندگی نامید. مشکلات این محله با وجود تدابیر و برنامه ریزی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور حل خواهد شد و منطقه تبدیل به یک فضای ایده آل برای زندگی و استقرار خواهد شد. باشاک شهیر یک مجموعه‌ی کامل برای زندگی است که علاوه بر مکان‌های تفریحی و تاریخی، امکانات فرهنگی و آموزشی را به خوبی در خودش جای داده است. اگر برای ادامه تحصیل دانشگاه باشاک شهیر را انتخاب نموده اید، گزینش این محله برای زندگی یک انتخاب معقولانه خواهد بود.