اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه ، راهی مطمئن و کوتاه برای مهاجرت

یکی از مطمئن‌ترین و در عین حال سریع‌ترین راه اقامت در کشور ترکیه، خرید ملک است. اقامت از طریق خرید ملک در کشور ترکیه که به نوعی در همنشینی با سرمایه گذاری به شمار می‌رود دارای شرایطی است که باید قبل از هرچیز از آن‌ها اطلاع داشته باشید.به همین منظور دانستن قوانین مهاجرت و روش های مطمئن خرید ملک در این کشور بسیار حائز اهمیت است .

اقامت موقت در کشور ترکیه

ایرانیانی که تصمیم به سفر به کشور ترکیه را داشته باشند با پاسپورت ایرانی خود می‌توانند تا ۹۰ روز در این کشور بمانند این بازه زمانی معمولا برای سفر‌های تفریحی و البته کاری کافی است. اما مسئله آن است که اگر بخواهید به هر دلیلی بازه زمانی بیشتر از این را در کشور ترکیه باقی بمانید باید برای دریافت کارت اقامت ترکیه اقدام نمایید. از سال ۲۰۱۳ کشور ترکیه قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه با خرید ملک توسط اتباع خارجی می‌توان به آن‌ها اقامتی یک ساله داد. این قانون در سال ۲۰۱۷ به اقامت دو ساله افزایش یافت. با این شرایط در حال حاضر کسانی که در این کشور به خرید ملک می‌پردازند می‌توانند به طور سالانه اقامت خود را تمدید نمایند .

اقامت موقت در کشور ترکیه با مزیت‌های دیگری نیز برای شما به همراه خواهد بود؛ برای مثال با اخذ اقامت از طریق خرید ملک شما می‌توانید در بانک های کشور ترکیه حساب بانکی باز کنید. هم چنین با این اقامت شما می‌توانید فرزندان خود را در مدارس ترک ثبت نام نمایید. علاوه بر این‌ها برای تمدید اقامت خود دیگر لازم نیست که از کشور ترکیه خارج شوید و در رفت وآمد باشید، یعنی تا زمانی که سند ملک به نام شما است می‌توانید اقامت خود را سالانه تمدید کنید.